Mirsad Kustura, direktor OŠ “Hašim Spahić”
Implementacijom mjera energijske efikasnosti ostvarujemo značajne finansijske uštede
Osnovna škola “Hašim Spahić” iz Ilijaša, jedna je od obrazovnih institucija na čijem objektu su implementirane mjere energijske efikasnosti u okviru projekta BEEP (B&H Energy Efficiency Project). Također, škola je pobjednik i pilot projekta uporednog mjerenja energijske uštede, gdje se tokom trajanja projekta pokazala i kao najveći štediša energije, te na kraju i zasluženo pobijedila. Kroz kratki intervju, direktor škole, gospodin Mirsad Kustura osvrnuo se na značaj implementiranih radova, te na reakcije uposlenika, ali i učenika i roditelja nakon radova.

Koji su osnovni problemi sa kojima se OŠ “Hašim Spahić” Ilijaš suočavala po pitanju potrošnje energije?
Mirsad Kustura: Prije implementacije projekta energijske efikasnosti, imali smo veoma veliki problem gubitka energije, jer je škola imala stare prozore koji nisu dihtovali, a nije imala nikakvu toplotnu izolaciju.
Koji su sve radovi u sklopu Beep projekta (B&H Energy Efficiency Project) izvršeni u vašoj školi i koliki je značaj implementiranih mjera za učenike i uposlenike škole?
Mirsad Kustura: U sklopu Beep projekta (B&H Energy Efficiency Project) u našoj školi izvršena je kompletna promjena vanjske fasadne stolarije, ugrađena je termo fasada na vanjskim zidovima i tavanu, urađeno je djelimično renoviranje podstanice, te djelimično renoviranje unutrašnje rasvjete. Implementacijom ovih mjera, poboljšani su uslovi rada naših učenika i nastavnika.

Osim što su poboljšani uslovi rada za učenike i nastavnike, implementacija energijski efikasnih mjera doprinijela je i smanjenju troškova i finansijskoj uštedi?
Mirsad Kustura: Implementacijom projekta energijske efikasnosti značajno su smanjeni troškovi grijanja i troškovi električne energije, što je dovelo i do finansijskih ušteda – dakle projekat je postao samoodrživ.
Koliko ste zadovoljni načinom rada implementacione jedinice projekta? Kakve su reakcije učenika i roditelja, da li su oni zadovoljni urađenim i koliko osjete konkretna poboljšanja?
Mirsad Kustura: Implementaciona jedinica je krajnje profesionalno uradila svoj posao, na veliko zadovoljstvo učenika i roditelja, koji su veoma zadovoljni urađenim i u potpunosti osjete poboljšanja.
OŠ “Hašim Spahić” pobjednik je i pilot projekta uporednog mjerenja energijske uštede koji je realiziran u sklopu Beep projekta gdje ste ostvarili najveće energijske uštede. Na koji način motivirate nastavnike i učenike da vode računa o energijski efikasnom ponašanju?
Mirsad Kustura: U školi smo proveli kratku edukaciju učenika i uposlenika o značaju čuvanja i racionalnog korištenja energenata.
Koliko se u sklopu nastave djeca educiraju u energijskoj efikasnosti? Da li mislite da im nastavni program osigurava dovoljno informacija? Koji oblik edukacije može pomoći da se podigne njihova svijest i ponašanje učini energijski efikasnijim?
Mirsad Kustura: U okviru nastavnog programa djeca se veoma malo, gotovo nikako, educiraju o energijskoj efikasnosti. Mislimo da im nastavni program ne osigurava dovoljno informacija. U nastavne planove i programe treba sistemski uvesti ovu vrstu edukacije kroz sadržaje ekologije gdje će se kontinuirano podizati svijest učenika po ovom pitanju, te ponašanje učiniti energijski efikasnijim.
